Jangan kahwin dengan lelaki KELANTAN. Nanti kau akan menyesal. Lelaki KELANTAN ramai yang hisap dadah dan kaki perempuan.

Ramai orang kata kalau nak cari suami jangan cari lelaki berasal dari kelantan. Mana tidaknya lelaki kelantan selalu dibabitkan dengan kisah JAHAT, KAKI PUKUL , KAKI PEREMPUAN, KAKI DADAH dan boleh dikatakan lelaki kelantan dicop lelaki nereka.

Aku kahwin dengan lelaki kelantan dan aku nilai sendiri. Memanglah kalau dengar cara diorang cakap memang kasar dan aku sendiri pernah menangis dalam almari sembunyi dari suami aku sebab suami aku selalu marah-marah aku. Tapi suami aku cakap ” bila masa abe marahnyo? Abe suruh dan oyak jah. Memang org jate kelate kecek laguni. Kecek serupa nak gocoh . Bo la duduk dlm almarinya. Macam susut ko org jahat ” sambil dia ketawa terbahak-bahak.

Korang boleh bayangkan tak? Aku lari sembunyi dalam almari sebab aku ingat dia jenis suka marah-marah dan memang luaran lelaki kelantan nampak kasar tapi kalau korang nak tahu lelaki kelantan yang kasar tu la, yang didik aku bab agama dan dia jugalah orang selalu bekerja keras mencari rezeki. Dia orang yang selalu pastikan keluarga kami bahagia dan dapat kehidupan yang baik. Dia rajin dan berfikiran matang. Lelaki kelantan memang nampak luaran kasar tapi hati diorang baik. Siap ada bunga-bunga lagi ok. Lelaki kelantan tak sweet tapi penyayang . Jadi siapa yang dapat suami dari kelantan tu kira bertuah la. 😁

Lelaki kelantan tu la yang ringan tulang, tolong basuh berak anak, tolong jaga anak, tolong kemaskan rumah, tolong masak, jaga aku dalam pantang dan boleh kata aku bertuah dapat kahwin dengan lelaki kelantan tu. Mana tidaknya, masa umur dia 23tahun tak seperti remaja lain. Dia tidak suka keluar lepak dan tidak pernah buat perkara yang sia-sia.

Dia pandai cari duit, umur dia 25tahun dia dah simpan aset dan berjaya dalam hidup. Dia tak suka membazir dan dia jenis suka berjimat. Dia seorang suami yang bertanggjawab. Rokok dia tak hisap apatah dadah. Bagi yang selalu bersangka buruk dengan lelaki kelantan ni, korang kena buka hati yang tak semua lelaki kelantan ni jahat dan masih ramai lagi lelaki kelantan yang baik-baik dan soleh . Yang jahat hanya sebilangan kecil sahaja 😊

 

Sumber: Anyss Azemi

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here