“Orang Pempuan Mana Pegi Sembahyang Jumaat Kita Kan Pempuan,Awak Dah Gila Eh?”-Sajat Kasi Jawapan Bila Netizen Tanya Tak Pergi Sembahyang Jumaat Ke?

Sajat merupakan antara selebriti internet yang mempunyai ratusan ribu orang followers di laman IG membuatkan dia gemar untuk membuat rakaman live buat para followersnya.

TERSEBAR di media sosial ketika ini mengenai pengesahan individu yang dilahirkan dengan dua jantina Nur Sajat, kini seorang wanita.

Menerusi laman Instagramnya, Nur Sajat memuat naik satu foto yang menunjukkan satu surat rasmi yang tertulis daripada Hospital KPJ Ampang Puteri, yang memberi ‘pengesahan’ jantina individu bernama ‘Sajjad’.

Dalam surat tersebut, ia tertulis: “Saya telah melakukan pemeriksaan kepada individu bernama di atas, di Hospital Pakar Ampang Puteri yang kini berjantina wanita.”

Pemilik syarikat kosmetik dan kecantikan itu turut dikenali jenaka dan gaya hidupnya yang digemari pengikut Instagramnya.

Sehingga hari ini dia mempunyai pengikut seramai lebih 412,00 pengikut.

'Surat pengakuan pemeriksaan' yang dimuat naik di Instagram Nur Sajat pada 16 Februari 2017 - Foto Instagram / @nursajat02

Bagaimana pun, Astro AWANI cuba menjejaki doktor yang dikatakan memberi pengesahan jantina Nur Sajat di Instagram iaitu Dr Katheeja Alavi Syed Alavi Thangal.

Keraguan itu timbul, apabila ada beberapa pengikutnya mempertikaikan pengesahan surat rasmi itu.

Astro AWANI menghubungi nombor yang tertera di surat tersebut untuk mendapat pengesahan, dan dimaklumkan oleh salah seorang kakitangan hospital berkenaan, Dr Katheeja sudah tiga tahun bersara dari hospital tersebut.

Semakan di laman LinkedIn tersebut juga mendapati Dr Katheeja sudah berhenti daripada hospital pakar itu pada tahun 2014.

Paparan skrin profil LinkedIn milik pengguna bernama Katheeja Alavi.

Nur Sajat sebelum ini menjadi popular dalam kalangan netizen satu ketika dahulu apabila beliau mengambil keputusan untuk memakai tudung setelah mengalami kemalangan jalan raya.

Dia juga mengejutkan netizen pada tahun lalu apabila mendedahkan dirinya dilahirkan sebagai seorang khunsa.

Difahamkan, Nur Sajat dibesarkan dengan cara seorang lelaki, tetapi malangnya dia lebih gemar melakukan kerja-kerja seorang perempuan.

Nur Sajat menjelaskan situasi menjadi buruk apabila beliau mula takut untuk pergi ke sekolah dan rasa malu untuk masuk ke tandas kerana tidak mahu orang lain tahu akan dirinya itu.

Bagaimanapun, Nur Sajat berkata beliau bersyukur diberi rezeki yang halal dan dikurniakan dua anak angkat, Nur Syaza Sajidah dan Muhammad Syahmi.

Menurut Nur Sajat, walaupun mereka bukan anak kandungnya, namun beliau tidak terlepas mencurahkan kasih sayang kepada mereka.

Sangat mementingkan kecantikan dan sering menggunakan perkataan Sajat Perempuan di akaun IGnya, Sajat sering di usik oleh netizen dengan soalan nakal yang ada waktunya membuatkan Sajat naik angin melayan netizen itu.

Dalam satu rakaman live baru-baru ini, ada orang yang bertanya kenapa Sajat tak pergi solat Jumaat.

Jawapan dari Sajat sangat lucu kerana dia menjawab orang perempuan mana pergi solat Jumaat dan dia kan perempuan makanya sebab itu dia tidak pergi menunaikan solat Jumaat di masjid.

Sajat juga menyifatkan pertanyaan dari netizen itu agak jahat bagaikan mulut seekor ular.

“Alaah abam jajat ni sensitif pulak org tanya jeeee. terus panjang lebar jawab..org tau la cuma lelaki je yang pegi sembahyang jumaat…”

“hahahah..lawak lah..hahahahah..mcm tanya dak umur 5 tahun lak aku rase “

“yolah jat abam caya ajat tak pi sembahyang jumaat sebab ajat gigirl…sambil abam letak tangan kat dada mata kat atas… “

“hadoi lawak lahhh….. sajat oh sajat…kadang aku sakit hati kadang aku terhibur dgn jawapan dia..walaupun nampak x cerdik sgt boelh la nak hilang stress sikit2 “

Gambar Kad Pengenalan Nur Sajat Tersebar Membuktikan Bahawa Dirinya Sebenarnya Adalah Lelaki?

Sejak semalam tersebar beberapa gambar yang dipercayai membuktikan bahawa seorang jutawan kosmetik yang terkenal, Nur Sajat atau Sajat adalah seorang lelaki yang dimuat naik di Facebook.

Gambar yang memaparkan data kad pengenalan Nur Sajat menunjukkan bahawa nama sebenarnya adalah Muhammad Sajjad Bin Kamaruzzaman dan turut dilampirkan beberapa gambar lain sebagai bukti bahawa beliau adalah lelaki.

Nur Sajat pernah memuat naik satu gambar di laman Instagram miliknya beberapa bulan lalu yang melampirkan bukti surat pengakuan seorang doktor yang mengesahkan jantinanya. Berita ini turut mendapat perhatian netizen.

Baru-baru ini Sajat juga dilihat dikecam netizen gara-gara berpakaian seksi sehingga mendedahkan asetnya sebagai seorang wanita kepada umum.

Kontroversi demi kontroversi membabitkan dirinya langsung tidak mampu mengubah pendiriannya yang dilihat tenang menjalani kehidupannya setiap hari.

Berikutnya antara gambar-gambar yang dimuat naik oleh laman sosial Viral D Viral yang turut mendapat perhatian netizen yang rata-rata diantara mereka mengecam Nur Sajat.

Bukan nak burukkan, perkara sebegini harus dipandang serius sblm menular dlm diri remaja dan masyarakat! Kita tak boleh tutup sebelah mata shj! Tgk apa dah jadi pada Siti Kasim?

Adakah kita juga mahu menghalalkannya?

“Rupanya dia betul2 lelaki!!!! Kenapa dia mengaku khunsa? Dan dia ckp dia memilih utk jdi perempuan??? Skrg mak dia ckp “ibu bapa kena terima walaupun anak sudah menukar jantina!” ermmm bila dah kaya barulah org blh terima!”

Tak salah pun jdi lelaki lembut, berpakaian lelaki, berperwatakan lelaki walaupun anda lembut! Tp jgnlah menukar jantina dan mengubah rupa menjadi wanita!

Kita doakan dia berubah dan kita sbg masyarakat harus pandang benda ni serius!

Walau bagaimanapun, netizen mungkin keliru dengan pengumuman Sajat sebelum ini bahawa beliau mempunyai dua jantina dan mungkin ketika pengenalan tersebut dikeluarkan Sajat masih lagi belum membuat sebarang pendedahan tentang dirinya. Wallahualam

Sumber : kisahdunia.com & koleksiviral.com

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here