(VIDEO) Cikgu Ini Rela Berpakaian Begini Demi Memotivasikan Pelajarnya.


Untuk memotivasi anak didiknya yang selalu mendapat markah buruk dalam peperiksaan, seorang guru di China telah mencari penyelesaian yang pelik lagi unik iaitu dengan berdandan sebagai pelayan seksi.

Pada awalnya, guru tersebut telah berjanji untuk mengenakan pakaian hitam-putih seperti seorang pelayan seksi jika saja salah seorang anak didiknya mendapat markah tertinggi dalam peperiksaan.

Dan setelah muridnya mendapat nilai yang baik ketika peperiksaan, seperti yang dijanjikan guru itu pun tiba ke kelas dengan mengenakan kostum lengkap dengan sepasang aksesori telinga kucing (ala macam dalam anime tu).

Sementara itu pihak sekolah berpendapat bahawa tindakan guru itu tidak sepatutnya berlaku apatahlagi dengan mengenakan kostum seperti itu.

Namun bagi pihak yang lain memuji kreativiti guru terbabit, kerana ternyata ia berjaya membuat anak didiknya mendapat nilai yang baik, walaupun dengan cara yang tidak wajar.

Bahkan guru tersebut juga mendapat komentar dari salah satu media di China, yang menyebutkan “Nah, itu guru yang baik, dan Penghargaan Guru Terbaik untuk 2012 jatuh pada gadis tersebut.

Sumber : kecoh.org

 

“Anak Saya Menangis Sebab Cikgu Cakap Dia Malas Dan Ketuk Kepala Sebab Salah Kira Matematik” – Lihat Apa Ibu Ini Buat Kepada Anak Ini Memang Terharu!


Tugas guru bukannya tanggungjawab yang mudah. Guru merupakan ibu bapa kedua ketika anak murid berada di sekolah dan mereka juga lah yang akan membentuk serta mendidik supaya kita akan jadi manusia berguna. Namun, ada sesetengah guru tidak dapat mengawal perasaan ketika mengajar.

Ini terjadi kepada seorang murid yang menghidap penyakit dyscalculia. Untuk pengetahuan anda definisi penyakit ini adalah gangguan belajar yang mempengaruhi kemampuan untuk mengira. Baca luahan sayu ibu ini.

‘Menangis sebab cikgu cakap dia malas..’

Ibu mana yang tak sebak bila lihat anaknya sedih dimarahi guru. Lebih-lebih lagi apabila dilabel malas tetapi sebenarnya guru tersebut tidak tahu mengenai penyakit anaknya. Perkongsian ibunya di Twitter telah mendapat lebih 5k Retweet, dimana orang ramai beri kata semangat dan nasihat.

Boleh membaca dan mengira tetapi selalu akan silap..

Sedih apabila dikatakan malas

‘Just harap dia boleh seronok belajar je..’


Ada insan hati murni hulurkan bantuan


Dapat mesej sokongan & semangat dari orang ramai

Sumber: Ohbulan!

Sumber : poksang.com

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here