WANITA INI KONGSI PERBUALAN WHATSAPP DENGAN “BAKAL MADU”. JAWAPAN ” BAKAL MADU” ITU PASTI BUAT ANDA GERAM


Salam admin.. tolong hidekn profil saya.. Saya yang hantar kisah suami yang payah bagi duit dan ada orang lain belakang saya kelmarin yang kantoi guna web whatsapp. Hari ini saya dah mesej pempuan itu tanya, ternyata memang mereka bercinta dan dia pernah tidur rumah perempuan itu masa raya baru ini.

Saya ditipu salama ini, sampai bila saya harus bersabar dengan dia. Memang baik sangat tanggungjawab saya dengan anak-anak ok tapi itu lah main dengan perempuan lain belakang saya. Apa yang perlu saya buat, saya keliru adakah perlu saya bag diorang kahwin. Tapi saya tak sanggup bermadu.

Perempuan sekarang memang terdesak ke dah memang tak ada orang bujang ke dalam dunia ini. Laki orang pun mau. Saya tak salahkan dia sorang. Maybe laki saya yang gatai sangat nak menikah.

Saya dah bosan dan jemu dengan semua ni. Apa yang patut saya buat? Nak move on atau terus je kehidupan dan bagi suami kahwin je dengan perempuan itu. Dah buntu dapat suami yang tak reti hargai isteri.

Di bawah ini antara perbualan saya dengan BAKAL madu saya. Huhhu…

Sumber : kucinghitamm.com
PETUA UNTUK ELAK SUAMI CURANG…
Meskipun tidak mahu perkara ini berlaku namun hal yg sebaliknya boleh berlaku sekiranya suami isteri lemah dalam menghadapi godaan. Lebih memburukkan lagi jika pasangan iaitu isteri sendiri memberikan peluang atau memberikan suatu persekitaran utk menyebabkan berlakunya kecurangan. Jadi bagaimana hendak mengelakkan suami anda berlaku curang, berikut adalah tips yg mesti diketahui oleh setiap isteri mahupun suami.

1) Selalu berpenampilan Menarik
Setelah menjalani alam rumahtangga bertahun-tahun, penampilan diri selalunya diabaikan. Keinginan untuk menarik perhatian pasangan pun semakin pupus. Namun begitu bila berada diluar seperti ditempat kerja, penampilan kita selalunya berbeza.

Kita cukup mengambil berat soal penampilan bila berhadapan dgn orang lain terutamanya jika ada yg memuji. Puji-pujjian ini ini merupakan salah satu punca yang memungkinkan berlakunay kecurangan.

2) Kehidupan Seks Yang Sihat
Memenuhi keperluan seks pasangan sgt penting utk menjaga perkahwinan tetap utuh. Banyak kes penceraian atau perkahwinan runtuh akibat masalah seks suami isteri. Jika anda menghadapi masalah yang berkaitan dengannya, berusahalah untuk mengatasinya secepat yang mungkin.

3) Persamaan
Menikahlah dengan lelaki atau pasangan yang anda rasa sama dengan anda. Sama dalam erti, sama menariknya, berpendidikan setara dan memiliki pendapatan yang hampir sama. Percaya atau tidak, persamaan yang banyak antara suami isteri dapat mengecilkan kecenderungan untuk berlakunya kecurangan.

4) Waspada
Jika anda mengesan pasangan anda berlaku curang, jangan ragu untuk menyiasatnya. Kecurangan akan berlangsung lebih lama jika pasangan anda berasa senang dan jauh dari jangkauan anda. Jangan biarkan perkara ini berlaku dalam perkahwinan anda.

5) Waktu Hanya Berdua.
Ada pasangan menganggap perkara ini sebagai perkara remeh temeh. Waktu romantis hanya utk anda berdua sekurang-kurangnya seminggu sekali cukup penting untuk membuatkan hubungan suami isteri bertambah erat.

6) Mencari Kaunselor
Jangan ragu utk mendapat khidmat dpd kaunselor ataupun org tgh sekiranya merasakan hubungan anda menghadapi masalah atau ada masalah yg sukar utk diatasi. Kebun bunga tidak akan nampak segar dan indah tanpa disiram dan dipupuk.
Begitu pula dgn perkahwinan. Jika bukan anda berdua yg bersikap proaktif dlm menjaga keutuhan rumahtangga, siapa lagi yg anda harapkan?

7) Menghargai Pasangan
Hargailah pasangan, kerana penghargaan akan dibalas dgn kesetiaan. Ucaplah terimakasih setiap kali pasangan membantu anda. Sekali sekala berilah hadiah buat suami ataupun isteri sebagai tanda anda menghargai apa yg dilakukan.

8) Bersahabat Dengan Teman-Teman Pasangan
Sekiranya pasangan curang, anda lebih cepat mengetahuinya dan tindakan segera boleh cepat diambil sebelum segala-galanya terlambat. Jadikan teman-teman pasangan anda sebagai teman anda sendiri.

Sumber : ngonyelngonyel.com

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here